Dziś jest: Czwartek 19 lipca 2018, imieniny: Wincentego i Wodzisława
Galerie zdjęćMapyKontakt
 
  • Pic 1
  • Pic 2
  • Pic 3
  • Pic 4
  • Pic 5
  • Pic 6

« strona główna

Urząd Miejski w Mieszkowicach informuje mieszkańców Gminy Mieszkowice o możliwości uzyskania dofinansowania !

data 24-05-2011

Urząd Miejski w Mieszkowicach informuje mieszkańców Gminy Mieszkowice

o możliwości uzyskania dofinansowania do 100 % kosztów na zadania związane z usuwaniem wyrobów zawierających azbest ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej w Szczecinie .

W tym celu Gmina Mieszkowice w imieniu mieszkańców deklarujących chęć pozbycia się materiałów zawierających azbest (np. pokrycia dachowego) może złożyć wniosek do WFOŚiGW o udzielenie pomocy finansowej. Warunkiem formalnym przystąpienia do programu jest zabezpieczenie w budżecie Gminy środków na ww. zadanie oraz:

1.  deklaracja właściciela nieruchomości o zamiarze usunięcia materiału zawierającego   azbest,

2.  zgłoszenie prac budowlanych z adnotacją, że Starosta Gryfiński nie wnosi zastrzeżeń,

3.  złożenie informacji o wyrobach zawierających azbest zgodnie z  rozporządzenie mministra gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań   w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest(Dz. U. z dnia 11 stycznia 2011 r.),

4. posiadanie „Oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest”, sporządzoną przez osobę posiadającą samodzielną funkcję techniczną w budownictwie.

 

Jednocześnie informuję, iż dofinansowanie związane z wymianą pokrycia dachowego zawierającego azbest dotyczy wyłącznie kosztów:

·        demontażu pokrycia lub wyrobów zawierających azbest,

·        transportu odpadu niebezpiecznego miejsca rozbiórki do miejsca unieszkodliwienia poprzez składowanie,

·        unieszkodliwienia poprzez składowanie odpadu niebezpiecznego na składowisku,

poniesionych po dacie uzyskania decyzji Zarządu lub Rady Nadzorczej WFOŚiGW
w Szczecinie o przyznanym dofinansowaniu.  

W związku z powyższym osoby, które zamierzają skorzystać z dotacji na usunięcie wyrobów zawierających azbest, proszone są o pisemną deklarację o zamiarze usunięcia tych wyrobów wraz z załącznikami określonymi w pkt. 1 – 4 najpóźniej do dnia 31.07.2011r.
Po tej dacie tut. Urząd dokona oszacowania ilości wyrobów azbestowych, poznaczonych do usunięcia i unieszkodliwienia. W przypadku przystąpienia do programu odpowiedniej ilości zgłoszeń oraz spełniania warunków określonych przez WFOŚiGW Gmina złoży wniosek na dofinansowanie zadań związanych z usuwaniem wyrobów zawierających azbest.

 

Wypłata środków z dotacji powinna nastąpić nie później niż do dnia 31.12.2011r.

 

 

Załączniki

1.      Informacja o wyrobach zawierających azbest,

2.      Zgłoszenie prac budowlanych,

3.      Ocena stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest.

4.      Deklaracja przystąpienia do programu usuwani wyrobów zawierających azbest.

5.      Oświadczenie o posiadanym prawie  do dysponowania nieruchomością na cele budowlane.



Kalendarz imprez

  Lipiec 2018 >>
Pn Wt Śr Cz Pt So Ni
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          
Korzystanie z serwisu oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookie, z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki. Nie pokazuj więcej tego powiadomienia